Skip Nav

Egyptian newspaper Al-Ahram 'photo-shops' Obama picture

MOST READ NEWS

❶The 'three simple words' that would turn a

The rush to Africa

Navigation menu
More top stories
Strengthening Mediterranean ties

An international Arabic-language edition called Al Ahram al Duwali has been published daily in London since Two foreign-language weekly versions are also produced: Al-Ahram produces a continually updated news website in the English language at English. It also has an Arabic news website which was the 20th mostly visited website for in the MENA region. Al-Ahram is one of the largest circulating newspapers in the world. The Egyptian government owns a controlling share of the stocks of the paper and appoints the editors.

As appointees of the state, little censorship is exercised over them; it is understood that they are loyal to the state. The Anti-Defamation League , in a review of Arab newspapers in , stated that Al-Ahram "is given substantial leeway" by the government so long as they avoid "certain 'taboos'.

Al-Ahram generated controversy in September when an Egyptian blogger, Wael Khalil , revealed that the newspaper had altered a photo of Middle East leaders walking with United States President Barack Obama so that instead of Obama leading the group, Egyptian President Mubarak was placed in the front when he was actually walking in the rearmost position.

Mohamed Hassanein Heikal was the long-term editor-in-chief of Al Ahram. He served in the post between August [19] and From Wikipedia, the free encyclopedia.

This article is about the newspaper, for other uses see Al-Ahram disambiguation. Media of Egypt List of newspapers. This article needs to be updated. Please update this section to reflect recent events or newly available information. Retrieved 9 November Retrieved 5 July Retrieved 15 September Retrieved 24 November Archived from the original PDF on 6 October Retrieved 5 October Opposition group 6 April Youth Movement also slammed the state-run paper, accusing it of being 'unprofessional' for running the altered image without notifying its readers that a change had been made.

The group said in a statement on its website: It added the paper had 'crossed the line from being balanced and honest'. The newspaper has since replaced the image on its website with a photo of the assembled leaders sitting on chairs in the resort. Israel officials said Sharm el-Sheikh was chosen as the destination for the meeting in recognition of Egypt's vital role in peace efforts in the region. Negotiations between Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and Palestininan leader Mahmoud Abbas are the first direct talks between the two sides in nearly two years.

Secretary of State Hillary Clinton and U. General Assembly in New York. The views expressed in the contents above are those of our users and do not necessarily reflect the views of MailOnline.

Jane Fonda declares that an 'avalanche' of sexual misconduct allegations are coming in the wake of Les Moonves' firing Trump will visit areas affected by Hurricane Florence next week White House says as president's mid-term campaign schedule remains on hold Earth's 'next door neighbor' could be home to WATER: Amazon founder and Washington Post owner says the president is using 'dangerous' language to describe the media Pompeo unloads on Kerry for 'unseemly and unprecedented' interference in U.

Under fire with Harry the hero: American officer who fought the Taliban with the prince tells DailyMailTV how he was cool as a cucumber as missiles rained down — and refused to use his royal title Kate's mission to rescue kids at risk: If the shoe fits!

Sarah Jessica Parker is eviscerated by animal rights activists after they show up at her NYC shoe store opening and lambaste her for wearing fur SpaceX announces plans to send a tourist around the moon in its BFR rocket but Elon Musk's company is staying tight-lipped about who bought the ticket until next week! Share or comment on this article: Egyptian newspaper Al-Ahram 'photo-shops' Obama picture e-mail.

Most watched News videos Body cam footage shows murderer being detained by taser cops Spooky ghost appears to lurk in castle's shadowy window Shocking: Man tries to sneakily slit throat in a Harlem brawl Drink driver U-turns then drives wrong way down M1 fast lane Gate attendant goes hysterical as driver tries to exit park Protestor heckles Conservative MP Jacob Rees-Mogg's kids and nanny Emotional moment Ryan Thomas is re-united with his daughter Salisbury Novichok's suspects say they are 'not agents' Kirstie Alley deems Roxanne Pallett's accusations a 'career destroyer' Shocking moment cliff collapses on Zante' beach in Greece Driver caught typing long text as she drives on dual carriageway Part of the M5 closed after horrific multi-vehicle rush hour crash.

Bizarre moment a shopkeeper's 'possessed' Obama says HE is responsible for the booming economy, Shocking moment drink-driver speeds off from crash scene The 'three simple words' that would turn a Nurse weeps as she recalls how retired shopkeeper, 85, Archbishop of Canterbury is accused of hypocrisy after Chinese family of four are sentenced to death for killing Dramatic video shows moment newly-divorced Bakersfield The paper became famous for its independence and objectivity—in spite of British censorship and control—and for its coverage of international news and nonpolitical news about Egypt and Egyptians.

In the late s Al-Ahram came under the influence of the Egyptian government, and, when Pres. Gamal Abdel Nasser nationalized the press in , Al-Ahram became the de facto voice of the government. Under his leadership, the paper became the dominant daily in the Arab world. Heikal was removed as editor in when he lost the confidence of Pres. English and French editions are also published, and an online edition began in We welcome suggested improvements to any of our articles.

You can make it easier for us to review and, hopefully, publish your contribution by keeping a few points in mind. Your contribution may be further edited by our staff, and its publication is subject to our final approval.

Unfortunately, our editorial approach may not be able to accommodate all contributions. Our editors will review what you've submitted, and if it meets our criteria, we'll add it to the article.

Sorry, you’re not allowed to access this page.

Main Topics

Privacy Policy

خلال حواره مع مقاتلى الجيش الثالث الميدانى.. زكى: تحدى القضاء على الإرهاب لن يثنينا عن تحقيق الأمن والاستقرار للوطن.

Privacy FAQs

Al-Ahram (Egyptian Arabic: الأهرام ‎; The Pyramids), founded on 5 August , is the most widely circulating Egyptian daily newspaper, and the second oldest after al-Waqa'i`al-Masriya (The Egyptian Events, founded ).

About Our Ads

Al-Ahram: Al-Ahram, (Arabic: “The Pyramids”) daily newspaper published in Cairo, long regarded as Egypt’s most authoritative and influential newspaper and one of the most important papers in the Arab world. Al-Ahram was founded in Alexandria in by two . The latest Tweets from Ahram Online (@ahramonline). Ahram Online is the English-language news web site published by Al-Ahram Establishment, Egypt’s largest news organization. CairoAccount Status: Verified.

Cookie Info

Al-Ahram gives credence to government’s ‘forces of evil’ claim The state-owned newspaper has continued to publish reports propagating conspiracy theories Toqa Ezzidin. See 16 photos and 7 tips from visitors to Al-Ahram Newspaper | جريدة الأهرام. "Ahram Hebdo: 1rst floor, from back entrance on the right after the ".